گیاه دارویی مورینگا اولیفرا طب جو
1400/8/23

تولید و توزیع نهال گیاه دارویی مورینگا اولیفرا طب جو پروتین ها و ویتامین های موجود در 100گرم گیاه خشک مورینگا ۹ برابر پروتئین نسبت به ماست ۱۰ برابر ویتامین آ نسبت به هویج ۱۵ برابر پتاسیم نسبت به موز ۲۵ برابر راه آهن نسبت به اسفناج ۱7 برابر کلسیم نسبت به شیر ۱۲ برابر ویتامین سی نسبت به پرتقال مزایای استفاده از گیاه مورینگا اولیفرا درمان بهبود بی خوابی -دارای فیبر باال -کنترل میزان قندخون -سرشار از آهن -کاهش درد عضله ها و مفاصل- کاهش میزان کلسترول در بدن -جلوگیری و درمان سرطان -درمان و بهبود سالمت قلب -سرشار از آنتی اکسیدان- جوانسازی و رفع چین و چروک پوست- مقاومت و درمان ریزش مو -جلوگیری از التهابات پوست سر در زمان رنگ کردن مو –تصفیه خون بدن -التیام سردرد ها -افزایش استحکام و مقاومت استخوان ها -درمان و بهبود قدرت بینایی- افزایش سرعت بهبود زخم های عمیق-درمان چاقی- درمان ضایعات عروقی

گلخانه مورینگا اولیفرا طب جو گیاه دارویی معجزه طبیعت

معرفی گیاه مورینگا

مورینگا اولیفرا یک درخت گرمسیری است که متعلق به گونههای مورینگا سه و دارای ۱۴ گونه میباشد، مورینگا از قرن ها پیش در جهان شناخته شده است و از معروف ترین گونه های مورینگا گونه اولیفرا که در مناطقی از هند رشدمیکند. مورینگا با نام درخت معجزه نیز در گیاهان شناخته شده می باشد امروز استفاده از مورینگا در سرتاسر جهان به صورت چشمگیری توسعه یافته است گیاه مورینگا در بسیاری از قسمت های دنیا قابل رشد بوده و تمام قسمت های آن قابل استفاده و مصرف می باشد مورینگا در قسمتهای مختلف جهان با نام های گوناگونی شناخته شده است نام رایج آن درخت ترب کوهی می باشد چرا که طعم ریشه آن زمانی که خام است شبیه به مزرعه ترب کوهی است طبیعت ذاتی گیاه مورینگا گرم و خشک است . در سال ۲۰۱۰ درخت مورینگا های اولیفرا از طرف انجمن گیاه پزشکی آمریکا به عنوان مغذی ترین و مفید ترین درخت در کره زمین شناخته شد مورینگا اولیفرا درختی است ارزش غذایی و خواص درمانی فراوانی دارد این گیاه میتواند بیش از ۳۰۰ بیماری را درمان نماید برگ تازه مورینگا سرشار از ویتامین و امالح معدنی مانند پتاسیم ،کلسیم ،منیزیم ، ویتامین c، پروتئین و بتا کاراتون می باشد از برگ خشک مورینگا میتوان برای تهیه جوشانده چای سرد و گرم و آماده سازی انواع غذاها و خوراکیها استفاده کرد پودر برگ مورینگا جایگزین فوقالعاده ای برای ادویه جات است بر اساس آزمایش های تخصصی و دقیق انجام شده توسط کارشناسان ثابت شده است که هیچ عوارض جانبی از مصرف برگ مورینگا وجود نخواهد داشت استفاده و مصرف مورینگا برای درمان بسیاری از بیماری ها در همه سنین و برای همه افراد از کودک تا بزرگسال بسیار موثر واقع شده است 

مورینگا نه تنها مواد بسیار مغذی را برای افرادی که به آن نیاز دارند فراهم می سازد بلکه برای افرادی که به نشاط سالمتی و تندرستی خود می اندیشند نیز بسیار مفید و مقوی می باشد

پروتین ها و ویتامین های موجود در 100گرم گیاه خشک مورینگا

۹ برابر پروتئین نسبت به ماست

۱۰ برابر ویتامین آ نسبت به هویج

۱۵ برابر پتاسیم نسبت به موز

۲۵ برابر راه آهن نسبت به اسفناج

۱7 برابر کلسیم نسبت به شیر

۱۲ برابر ویتامین سی نسبت به پرتقال

مزایای استفاده از گیاه مورینگا اولیفرا

درمان بهبود بی خوابی -دارای فیبر باال -کنترل میزان قندخون -سرشار از آهن -کاهش درد عضله ها و مفاصل- کاهش میزان

کلسترول در بدن -جلوگیری و درمان سرطان -درمان و بهبود سالمت قلب -سرشار از آنتی اکسیدان- جوانسازی و رفع چین

و چروک پوست- مقاومت و درمان ریزش مو -جلوگیری از التهابات پوست سر در زمان رنگ کردن مو –تصفیه خون بدن -التیام سردرد ها -افزایش استحکام و مقاومت استخوان ها -درمان و بهبود قدرت بینایی- افزایش سرعت بهبود زخم های عمیق-درمان چاقی- درمان ضایعات عروقی


موارد استفاده از قسمت های مختلف گیاه مورینگا

استفاده از برگ گیاه مورینگا به عنوان آجیل

استفاده از برگ های مورینگا به عنوان سبزی

استفاده از برگ های مورینگا برای درمان بسیاری از سرطان ها 

استفاده از برگ های تازه و خشک مورینگا برای درمان بیماری ایدز

استفاده از پودر مورینگا برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات رفع انگل و درمان ورم 

استفاده از غالت مورینگا به عنوان سم

استفاده از غالت مورینگا در تهیه تشک طناب و کاغذ 

استفاده از پودر گیاه مورینگا برای چاشنی جهت هضم غذا 

استفاده از چای مورینگا برای گرفتگی های عضالت 

استفاده از غالت مورینگا برای مغذی کردن زنبور عسل و تهیه عسل دارویی

استفاده از برگ های تازه و خشک آن برای درمان بیماری ام اس 

استفاده از روغن مورینگا برای تقویت استحکام و تحریک رشد مو 

استفاده از برگ مورینگا در غذا به منظور هضم غذا

استفاده از روغن مورینگا در صنایع دارویی برای تهیه نوعی آنتی بیوتیک

خواص گیاه دارویی مورینگا اولیفرا طب جو برگ دارویی

۱۰ خواص درمانی مورینگا به توصیه پزشکان معرف وحاذق جهان

بهبود بخشیدن به خواب

دکتر چودهاری می گوید: برگ های مورینگا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب داغ بگذارید و قبل از رفتن به رختخواب آن را 

بنوشید تا خواب شبانه خوبی را داشته باشید این کار می تواند خواب بهتر و راحت تری را برایتان به ارمغان آورد و روز سرحال تری را برایتان در پی داشته باشد.


درمان مشکالت گوارشی و کاهش وزن

آنشول جایبهارات از متخصصین تغذیه دهلی می گوید :از آن جهت که برگ خشک مورینگا اولیفرا سرشار از فیبر می باشد ،برای افرادی که به مشکالت گوارشی یا یبوست مبتال هستند بسیار موثر خواهد بود همچنین به گفته ایشان

برای گنجاندن فیبر در رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن نیز گردد.


تنظیم میزان قند خون

دکتر آهوجا میگوید: دانه های مورینگا به عنوان منبع غنی روی محسوب شده و می توان قند خون را تنظیم کرد و حتی از بیماری دیابت جلوگیری نمایند.


رفع و درمان کم خونی

دکتر چودهاری می افزاید: آیا میدانستید هر وعده از مورینگا ،سه برابر اسفناج آهن دارد موضوع برای گیاهخواران و افرادی که از فقر آهن رنج میبرند و سیستم بدن آنها ،به آهن بیشتری برای حمل اکسیژن و خون به عضله ،ارگان ها و بافت ها نیاز دارد، از همیت ویژهای برخوردار است.


کاهش و مهار درد مفاصل 

دکتر آشتون گاتام ،مدیر عملیات ها و هماهنگ سازی کلینکی در baidyanath می گویند :گیاه دارویی مورینگا یکی از منابع غنی کلسیم محسوب شده و به بیمارانی که از درد مفاصل رنج می برند، کمک می کنند همچنین از میزان التهابات و اختالالت شدید استخوان) آرتروز (می کاهند.


کاهش و تنظیم کلسترول 

دکتر دیو یا میگوید: برخی از گیاهان به کاهش کلسترول معروف هستند و بر اساس تحقیقات انجام شده مورینگا در 

میان آنها گیاهان قرار گرفته است.


درمان و مرگ سلولهای سرطان

دکتر آهوجا میگوید :مورینگا به واسطه تاثیرات ضد سرطان معروف است .مورینگا اولفیرا میتوانند رشد و توسعه سلولهای سرطانی را متوقف کرده و سرعت مرگ آنها را افزایش دهد.


بهبود و ارتقای سالمت قلب

دکترچودهاری میگوید: دانشمندان اثبات کرده اند که انواع محصوالت مورینگا می توانند میزان لیپیدهای اکسید شده 

در بدن را کاهش دهند و با محافظت از بافت های قلب، سالمت عروق قلبی عروقی را موجب شوند.


کاهش آسیب به سلولهای مغز ،چشم ها و بیماری های قلبی

دکتر چودهاری می گوید:روغن حاصله از گیاه مورینگا سرشار از انتی اکسیدان است.این روغن حاوی ویتامین A،ویتامین 

B کمپلکس،ویتامینC و جلوی عمل رادیکال های آزاد را که موادی فعال و ویرانگر هستند، می گیرند و آنها را خنثی می نمایند.به همین دلیل بدن را از آسیب اکسیداتیو شدید محافظت می کند به عبارت دیگر ویژگیهای آنتی اکسیدان گیاه مورینگا میتواند منجر به سالمت عمومی بدن گردد .


ترمیم و بهبود سالمت پوست

دکتر آشتوش گاتام میگوید :گیاه مورینگا سرشار از آنتی اکسیدان بوده ،وازدیگر ویژگیهای آن، ضد التهاب و ضد عفونی بودن آنها می باشد و از این رو برای سالمت پوست بسیار مفید می باشد .

روغن مورینگا میتواند به عنوان مرطوب کننده 

یا کرم درمان خارش پوست مورد استفاده قرار گیرد.


فواید نوشیدن منظم چای مورینگا

مصرف چای مورینگا به صورت روزانه مزایای زیادی برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد .از جمله ویژگی های منحصر به فرد چای مورینگا میتوان به مقاوم سازی بدن در برابر بیماریهای مزمن، کاهش التهابات در بدن ،بهبود و التیام دردها ،بهبود هضم غذا ،افزایش تمرکز ،جلوگیری از سرطان ،بهبود سیستم ایمنی بدن ،کنترل دیابت و محافظت از بیماریهای قلبی، اشاره نمود. چای مورینگا در طی سالهای اخیر توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود جلب کرده است، به طوری که کاشت و پرورش گیاه مورینگا اولیفرا را به طور گستردهای در سراسر دنیا توسعه یافته است .مصرف روزانه یک لیوان چای مورینگا برایسالمت ،شادی و نشاط تمام افراد موثر واقع شده است .

برگهای مورینگا را برای چند دقیقه در آب جوش قراردهید مانند تمام فرآیندهای چای سازی ،برگ های خشک مقدار قابل توجهی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان را در آب جوش آزاد می نماید و یک دمنوش تازه ،خوش طعم ،سرشار از ترکیبات سودمند به وجود میآورد ،که انرژی و سالمت بدن شما را موجب می شود .چای مورینگا یک نوشیدنی انرژی زای سالم، طبیعی و بدون عوارض جانبی ،مانند محصوالت کافئین دار بوده و ویتامین های موجود در دمنوش مورینگا برای کاهش برای افزایش انرژی بدن و تقویت جسم تان بسیار ایده آل می باشد.

نوشیدن منظم چای مورینگا در صبح کاهش وزن ،افزایش انرژی بدن و سوخت و ساز سیستم ایمنی بدن می انجامد و برای افرادی که برنامه های رژیم غذایی را دنبال میکنند بسیار مفید می باشد.

افرادی که چای مورینگا نوشیده اند گفتهاند که روزانه با مصرف یک لیوان دمنوش مورینگا یک انرژی مثبت و بی مانندی را دریافت کردند. در طی یک تحقیق جزئیتر، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف دمنوش مورینگا برای زنان در طول دوره قاعدگی، جهت التیام درد بسیار موثر بوده است و همچنین مردان با مصرف آن نیز در طول روزهای کاری طوالنی و خسته کننده، از استقامت بدنی باالیی بهره مند می شوند .

شما میتوانید چای مورینگا را جایگزین قهوه کنید تنها با استفاده از همان نسبت پودر قهوه، برگ خشک مورینگا را در قهوه ساز قرار دهید و نوش جان کنید و یک جایگزین سالم و مغذی را برای خودتان انتخاب نمایید.

دمنوش مورینگا اولیفرا طب جو چای مورینگا اولیفرا طب جو چای سبز

آنتی اکسیدان های موجود در چای مورینگا

ایزولیزین:ساخت پروتئین ها ،تحریک عملکرد ذهنی و ارتقاء سطح انرژی بدن 

لوسین: افزایش سطح انرژی و هیجان ذهنی

لیزین: کنترل مقدار جذب کلسیم ،افزایش تولید آنتی بادی ها و هورمون ها، کاهش رشد ویروس در بدن 

متیونین:موی سالم پوست شفاف با ناخن های براق 

فنیل آلنین: حفظ هشدار مغز ،افزایش تمرکز حافظه و کاهش گرسنگی برای افرادی که رژیم میگیرند

تریونین:جلوگیری از ایجاد چربی در کبد، تقویت سیستم گوارش بدن و روده ها

تریپتوفان: جلوگیری از بیماری های مغزی، کاهش عالئم سالمت روان مانند اضطراب و افسردگی، کاهش بی خوابی و میگرن،کاهش خطر اسپاسم سرخ رگ، قلب و کلسترول

والین:افزایش تمرکز هماهنگ سازی عملکرد ماهیچه ها و تقویت روحیه و رسیدن به آرامش

نتیجه گیری:

دم کردن چای مورینگا میتواند به کسانی که از مشکالت به مختلفی همچون سرطان ،آرتروز، نقرس،دل درد اسهال ،استفراغ ،آلزایمر ،دیابت و سرماخوردگی عمومی رنج می برند، کمک کند. این مزایا ،به خاطر وجود سطح بالای ویتامین C، پروتئین، پتاسیم ،کلسیم ،انواع انواع آنتی اکسیدان ها ،ویتامین A ،در چای مورینگا برگ خشک مورینگا میباشد.

نقش گیاه مورینگا در درمان بیماریها

نقش گیاه مورینگا در درمان سرطان 

بر اساس تحقیقات انجام شده ،مورینگا اولیفرا حاوی بنزیل ایزوتیوسیانات ،دارای خاصیت ضد سرطان می باشد .این خط این خواص حفاظتی در برابر مواد شیمیایی، برای کسانی که دچار سرطان هستند بسیار مفید می باشد .مورینگا،سلولها را در برابر شیمی درمانی تقویت می نماید و آستانه تحمل آن سلول ها را افزایش می دهد .

سرطان، قطعاً یکی از بیماریهایی است که همه مردم امیدوارند در زندگی خود ،هرگز آن را تجربه نکند .سرطان در ذهن همه افراد یادآور ناخوشایندی هایی ،از جمله داروهای گران قیمت، عملیات دردناک و پیچیده پزشکی، شیمی درمانی، فقدان سالمتی،کیفیت زندگی پایین و غیره می باشد.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ،به همین دلیل برای داشتن و حفظ زندگی سالم ،ضروری است تا با رعایت نکات 

بهداشتی و مصرف گیاهان دارویی از بروز این بیماری مرگ بار جلوگیری نمایید. خوردن گیاهان دارویی سبز مانند مورینگا، میتواند بسیار مفید باشد تا بدن را در سالمتی مطلوب خود حفظ نماید. مورینگا اولیفرادارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که برای پیشگیری یا درمان سرطان موثر است .از جمله دارای مقدار زیادی کلسیم ،آهن، پتاسیم ،پروتئین ،ویتامین Aو C و مواد مغذی دیگر که بدن را تقویت کرده و به عنوان یک گیاه دارویی زنده التهابی، ضد ویروسی ،آنتی اکسیدان ،ضد آلرژیک ،کاهش درد و مبارزه با عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرد مبارزه با سرطان در واقع مجهز کردن سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سلول های سرطانی ،به صورت روزانه می باشد. استفاده از گیاهان داروی طبیعی در این دوران ،می تواند بسیار مفید و موثر واقع شوند .برای افرادی که با سرطان مبارزه می کنند ،خواص شیمیایی گیاهی شگفت انگیز مورینگا ،بدن بیمار را در هنگام شیمی درمانی، تقویت می نماید.

نقش گیاه مورینگا در درمان دیابت

اطالعات زیادی درباره مورینگا و دیابت جمعآوری شده است. با این حال ،تحقیقات علمی ثابت کرده است که یک درمان قطعی برای دیابت وجود ندارد. در واقع میتوان احتمال ابتال به بیماری دیابت را ،با مصرف گیاه مورینگا کاهش داد .دیابت نوع اختالالت متابولیک مزمن است و عواملی مانند سن ،ژنتیک ،محیط زیست و شیوه زندگی بر توسعه دیابت اثر میگذارد. با بررسی ومطالعات فراوان، برگهای درخت مورینگا میزان ابتال به دیابت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد .بنابراین میتوان به عنوان یک درمان موثر برای بهبود دیابت و یک مکمل دارویی برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد .

آنتی اکسیدان های موجود در مورینگا ،به خوبی از بدن بیماران دیابتی محافظت می نمایند .قند خون باال میتواند تولیدرادیکالهای آزاد را سرعت بخشد و دفاع از بدن را کاهش دهد .در واقع ،پراکسیددار شدن لیپید یکی از ویژگیهای برجسته یدیابت های مزمن است .از این رو ،مصرف مورینگا و سایر آنتی اکسیدان های قوی توصیه میشود تا از آسیبهای اکسیداتیوجلوگیری شود .با انجام آزمایشهایی بر روی انسانهای مبتال به دیابت ،مورینگا باعث افزایش قابل توجه فعالیت آنزیم های مختلفی شده ،که با رادیکالهای آزاد مبارزه میکنند و به طور کلی ،باعث کاهش تخریب چربی های بدن می شود 

بر اساس آزمایشات انجام شده روی ۳۰ خانم مبتال به دیابت قند خون آنها با مصرف روزانه 7 گرم مورینگا به مدت سه ماه ،به میزان ۱7 درصد کاهش یافته است.

مورینگا یک گیاه با ارزش و ضروری برای درمان بیماران دیابتی است ،زیرا مواد مغذی موجود در آن میتوان عالئم این بیماری صعب العالج را کنترل و مدیریت نماید.

خواص مورینگا اولیفرا برای درمان دیابت عبارتند از :

اسیداولئیک

دانه های مورینگا که از داخل غالف های میوه این درخت به دست می آیند منابع اصلی اسیداولئیک میباشند

اسیداولئیک ،یک اسید چرب غیر اشباع است که با چربی های دیگر ترکیب نمی شوند و از این رو اسیداوئیک در درمان دیابت بسیار مفید بوده و تغییراتی در غلظت گلوکز و کلسترول ناشی از دیابت میگذارد .

مصرف گیاه مورینگا انسولین مورد نیاز به بدن را که ناشی از عملکرد نامناسب پانکراس است ،تامین می نماید عالوه بر این سطح کلی کلسترول را کاهش و سطوح لیپوپروتئین های با چگالی بالا را افزایش می دهد. بنابراین متابولسیم بدن را در نسبت متعادل حفظ می شود.

ویتامین C

مورینگا به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ها و پروتئین ها در کاهش عالئم دیابت کمک فراوانی میکند مقدار ویتامین C

موجود در گیاه مورینگا بیش از پرتقال می باشد معمولا دیابت ناشی از کمبود ویتامین Cاست که بر عملکرد لوزالمعده تاثیرمیگذارد و انسولین ترشح میکند.

ویتامین E

در دیابت نوع ۲، سلول های بدن به تولید انسولین واکنش نشان می دهند و منجر به تولید سطح باالی گلوکز در جریان خون می شوند. مورینگا منبع اصلی ویتامین C میباشد و به عنوان یک عامل نظارتی برای حفظ عملکرد طبیعی سلول ها عمل مینمایند. از آنجایی که سلول ها در هنگام استفاده از انسولین تحت تاثیر مواد شیمیایی سمی قادر به پاسخگویی به انسولین نیستند، ویتامین های موجود درمورینگا، که یک آنتی اکسیدان قوی است، یک درمان بسیار موثر برای کمک به سلول های بدن جهت دفع مواد شیمیایی سم زدایی و انتقال انسولین به شیوه ای مناسب می باشد هیچ درمان قطعی و خصوصی برای دیابت وجود ندارد با این حال راه های متعددی برای کنترل وضعیت بیماران دیابتی هست تا بتوان انسولین را در سطح مناسب حفظ و کنترل نمود.

دمنوش مورینگا اولیفرا طب جو چای مورینگا اولیفرا چای سبز مورینگا

نقش گیاه مورینگا در کمک به بیماران کبدی

کبد،یک عضو منحصر به فرد در بدن است و قادر به رشد وبازسازی سلول های خود می باشد، حتی زمانی که نیمی از آن نابود یا حذف شده است .مصرف پودر مورینگا، سرعت فرآیند رشد و بازسازی سلولهای کبد را تا ۴ برابر سرعت نرمال افزایش میدهد. پودر برگ مورینگا دارای آمینو اسید های مفید برای کبد می باشد که می توان برای شرایط خاص کبد از آن استفاده کرد و نتیجه موثر و کارآمدی به دنبال خواهد داشت. از جمله آمینو اسیدهای موجود در پودر برگ مورینگا عبارتند از :متیونین: با افزایش تولید لسیتین در کبد، وجود میتونین در مورینگا میتواند سطح کلسترول را کاهش دهد. پودر برگ مورینگا می تواند در کاهش چربی و تحریک مثانه کبدی نقش موثری داشته باشد.

فنیل آالنین: اسید آمینهای فنیل آالنین موجود در مورینگا در تولید ترکیبات مورد نیاز برای انتقال پیام ها بین سلولهای

عصبی و مغز و در نتیجه کاهش گرسنگی مفید و موثر می باشد 

ترئونین: اسید آمینه ترئونین میتواند متابولیسم بدن و چربی سوزی را در کبد افزایش دهند همچنین می تواند عملکرد 

دستگاه روده و اندام های متصل را افزایش دهد. انجام شده نشان میدهد که مورینگا توانایی کاهش و کاهندگی دارد .یک مطالعه اخیر نشان میدهد که مصرف انواع محصوالت مورینگا به عنوان مکمل غذایی میتواند از کبد محافظت کند و قبل از اینکه سموم بتوانند خسارتهای جبرانناپذیر به کبد بزنند آن را پاکسازی نماید همانطور که در برخی از مطالعات نشان داده شده است برگ های تازه و خشک مورینگا با حفظ سطح مطلوب گلوتاتیون از کبد در برابر آسیب های احتمالی محافظت میکند مورینگا میتواند عملکرد به کبد را بهبود بخشد و سموم را به طور موثری از بدن دفع نماید

نقش گیاه مورینگا در درمان ایدز:

مورینگا اولیفرا یک گیاه چند منظوره و مغزی می باشد برخی از مطالعات تکمیل شده و در حال انجام، اطالعات با ارزشی در مورد خواص درمان مورینگا برای بیماران مبتال به ایدز در مناطقی که داروهای ضد ویروسی بسیار کمیاب، گران یا غیر قابل دسترس هستند ارائه نموده اند. برگهای مورینگا حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که می توانند از برخی از بدترین عوارض ناشی از ایدز جلوگیری یا آنها را به تاخیر بیندازند .چهاردهمین کنفرانس بین المللی ایدز که در سال ۲۰۰۲ در بارسلون اسپانیا برگزار شد، توصیه نمود که پودر مورینگا به عنوان یک گیاه درمانی تقویت سیستم ایمنی بیماران مبتال به اچ آی وی در آفریقا بسیار مفید و موثر میباشد از آنجا که مورینگا دارای ارزش غذایی نیز میباشد از آسیب دیدن سیستم ایمنی بدن به علت سوء تغذیه محافظت می نماید آنتی اکسیدان و ارزش غذایی موجود در مورینگا میتواند به طور مستقیم بر روی کاهش میزان مرگ و میر و بهبود سالمت بیماران اچ آی وی در این مناطق تاثیر بگذارد

نقش گیاه مورینگا در پاکسازی خون:

غالف ها و برگ های مورینگا می توانند به تسویه خون کمک کنند.خوردن یک کاسه سوپ ،شربت یا چای مورینگا میتوانند

در تصفیه کردن خون از بین بردن آکنه و سایر مشکالت پوست موثر واقع شود. به علت خواص آنتی بیوتیکی گیاه مورینگا از جانب پزشکان و متخصصان برای از بین بردن جوش و آکنه توصیه میشود.

نقش گیاه مورینگا در جوانسازی پوست :

مورینگا سرشار از ویتامین A می باشد و می تواند در جوان سازی به صورت فوقالعاده عمل نماید با قرار دادن ماسک مورینگا بر روی پوست می توان شادابی و جوانی را به پوست ببخشید و مانع ایجاد چین و چروک بر اثر مصرف بیش از اندازه صابون و کرم های شیمیایی شد

نقش گیاه مورینگا در تقویت استحکام استخوان ها 

گیاه مورینگا تراکم استخوان ها را بهبود می بخشد با توجه به وجود کلسیم و آهن در مورینگا میتوان مانع از بین رفتن 

استخوان ها شود اگر در طول دوره رشد جوانان و نوجوانان ،از آنها استفاده شود ، استحکام استخوان های آنها افزایش می یابد و سلامت آنها را به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

نقش گیاه مورینگا در محافظت در برابر مسمومیت با آرسنیک:

آرسنیک یک عنصر شیمیایی میباشد که در جدول تناوبی با عالمت AS مشخص است ،اگر در مدت زمان طوالنی مصرف شود احتمال ابتال به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش می دهد اکثر مردم آگاه نیستند که آرسنیک در بسیاری از غذاها وجود دارد برای مقاوم سازی بدن در برابر آرسنیک مصرف مورینگا به صورت روزانه بسیار موثر خواهد بود. برخی از مطالعات انجام شده نشان میدهد که خوردن برگ و بذر مورینگا اولیفرا در جلوگیری و مقاوم سازی بدن از مسمومیت آرسنیک موثر می باشد.

نقش گیاه مورینگا در گوارشی بهتر مواد غذایی:

وخواص ضد التهابی مورینگا در طول تاریخ برای بهبود زخم معده، اختالالت گوارشی ،عفونت ،کاندیدا قارچ ،بیماری کبد و کلیه موثر بوده است از آنجا که پودر برگ مورینگا غنی از فیبر است میتوان به تمیز کردن دستگاه گوارش کمک کند مصرف آن به عنوان نوشیدنی، میتواند باعث تخفیف دردهای معده و بهبود اسهال شود.

دستور العمل های استفاده از گیاه مورینگا:

چای سرد مورینگا

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری برگ مورینگا یا یک قاشق چای خوری پودر مورینگا

۲ لیوان آب 

۲ قاشق چای خوری عسل برای طعم و مزه

یک قاشق چای خوری ریشه زنجبیل تازه رنده شده ،اختیاری،

نصف لیوان آب پرتقال یا آب لیمو تازه و طبیعی

طرز تهیه:

پودر مورینگا ،زنجبیل و آب را در مخلوط کن قرار دهید پس از مخلوط کردن آنها، از عسل و آبلیمو یا آب پرتقال را در محلول به دست آمده اضافه کنید.

مجدداً آنها را به مدت ۳۰ ثانیه در مخلوط کن هم بزنید .

یخ را به آن اضافه کنید و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید.سپس مخلوط به دست آمده را در لیوان بریزید و سرو کنید.

دمنوش مورینگا :

مواد الزم :

۲ قاشق چای خوری برگ خشک مورینگا یا یک قاشق چای خوری پودر برگ مورینگا

۲ لیوان آب 

۲ قاشق چای خوری عسل یا نبات برای طعم و مزه 

طرز تهیه :

برگ خشک یا پودر برگ مورینگا را در قهوه ساز یا قولی قرار دهید ،آب را به آن اضافه کنید.

عسل یا نبات را اضافه کنید .

به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید سپس مخلوط به دست آمده را در فنجان بریزید و سرو کنید.

تهیه ماسک ضد چروک چین و چروک مورینگا

مواد لازم :

۱قاشق چای خوری پودر مورینگا

۱ قاشق چای خوری ماست

۱قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه:

ابتدا پودر مورینگا و ماست را با هم مخلوط کرده و سپس عسل را به آن اضافه می کنیم ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر 

روی صورت بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

مزرعه مورینگا اولیفرا دمنوش مورینگا اولیفرا طب جو چای مورینگا اولیفرا چای سبز مورینگا مزرعه مورینگا دمنوش مورینگا اولیفرا طب جو چای مورینگا اولیفرا چای سبز مورینگا
نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
  • مانی

    عالی موفق باشید

طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com