ویژگی های کود سولفات منیزیم
1400/8/20

ویژگی ها و فواید کود سولفات منیزیم قابل توجه کشاورزان محترم . سولفات منیزیم عنصر بسیار مهمی در رشد گیاهان به شمار میرود بطوری که استفاده از کود سولفات منیزیم اثرات فوق العاده ای بر گیاهان دارد فواید آن شامل موارد زیر است : 1 ) : افزایش سرعت در جوانه زنی بذرها . 2 ) : افزایش پروتئین در محصولاتی مانند گندم و جو . 3 ) : افزایش سبزینه گیاهان . 4 ) : افزایش میزان روغن در گیاهان روغنی . 5 ) : افزایش میزان عملکرد گیاهان . 6 ) : ترکیبات و فرمولاسیون کود سولفات منیزیم . این کود از فرمولاسیون خاصی پیروی میکند به طوری که شامل مواد و عناصر مغذی زیر است : 16% منیزیم 80% گوگرد درصد بالایی از عنصر گوگرد در این کود وجود دارد ، از این رو با مصرف کود سولفات منیزیم گوگرد مورد نیاز گیاهان نیز تامین خواهد شد . چنان که گوگرد نقش مهمی در ضد عفونی رشد گیاهان و جلوگیری از بروز بیماری در آنها دارد . همچنین وجود گوگرد در ترکیبات این کود منجر به اسیدی شدن خاک میشود این مسئله به گیاه شما جهت جذب بیشتر مواد غذایی کمک میکند علاوه بر این گیاه شما را در برابر قارچ ها محافظت خواهد کرد . نقش وعلائم کمبود منیزیم منیزیم تنها جزء معدنی مولکول کلروفیل است. منیزیم در ساخته شدن روغن در گیاه دخالت داشته و باعث تنظیم جذب فسفر در گیاه می شود و نیز در تولید هیدروکربنها و مواد قندی موثر است. منیزیم انتقال دهنده فسفر به دانه گیاهان است و همچنین فعال کننده آنزیمهای دی هیدروژناز و دی کربوکسیلاز است و در تنفس سلولی اهمیت حیاتی دارد. این عنصر فعال کننده آنزیمها و در اعمال اکسیداسیون و احیاء در گیاه نقش دارد و عامل جداسازی مولکول اکسیژن در فتوسنتز است. از نشانه های کمبود آن در گیاه، زردی بین رگبرگها میباشد و نشانه های کمبود ابتدا در برگهای پیر مشاهده میشود و در صورت کمبود شدید، برگها شروع به ریزش میکنند. این عنصر در خاک سریع شسته شده و از دسترس گیاه خارج میشود که برای رفع این کمبود از کربنات و سولفات منیزیم استفاده میشود. محلول پاشی سولفات منیزیم دو تا پنج مرتبه برای رفع کمبود در درختان میوه لازم و ضروری است. اولین محلول پاشی در اوایل خرداد و مراحل بعدی با دو هفته فاصله از هم انجام میگیرد، با توجه به نتیجه آزمایش خاک مزرعه شما میزان مصرف 2 تا ۵ کیلوگرم در 1000 لیتر آب میباشد. محلول پاشی منیزیم در مرکبات، انگور و سیب برای جلوگیری از کلروز برگ موثر است. شادی و سلامتی و خوشبختی شما پایدار به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

ویژگی ها و فواید کود سولفات منیزیم 

 قابل توجه کشاورزان محترم .

 سولفات منیزیم عنصر بسیار مهمی در رشد گیاهان به شمار میرود بطوری که استفاده از کود سولفات منیزیم اثرات فوق العاده ای بر گیاهان دارد فواید آن شامل موارد زیر است :

1 ) : افزایش سرعت در جوانه زنی بذرها .

2 ) : افزایش پروتئین در محصولاتی مانند گندم و جو .

3 ) : افزایش سبزینه گیاهان .

4 ) : افزایش میزان روغن در گیاهان روغنی .

5 ) : افزایش میزان عملکرد گیاهان .

6 ) : ترکیبات و فرمولاسیون کود سولفات منیزیم .

 این کود از فرمولاسیون خاصی پیروی میکند به طوری که شامل مواد و عناصر مغذی زیر است : 

16% منیزیم 

 80% گوگرد

 درصد بالایی از عنصر گوگرد در این کود وجود دارد ، از این رو با مصرف کود سولفات منیزیم گوگرد مورد نیاز گیاهان نیز تامین خواهد شد .

 چنان که گوگرد نقش مهمی در ضد عفونی رشد گیاهان و جلوگیری از بروز بیماری در آنها دارد .

 همچنین وجود گوگرد در ترکیبات این کود منجر به اسیدی شدن خاک میشود این مسئله به گیاه شما جهت جذب بیشتر مواد غذایی کمک میکند علاوه بر این گیاه شما را در برابر قارچ ها محافظت خواهد کرد

نقش وعلائم کمبود منیزیم 🌱 🌳

منیزیم تنها جزء معدنی مولکول کلروفیل است. منیزیم در ساخته شدن روغن در گیاه دخالت داشته و باعث تنظیم جذب فسفر در گیاه می شود و نیز در تولید هیدروکربنها و مواد قندی موثر است. منیزیم انتقال دهنده فسفر به دانه گیاهان است و همچنین فعال کننده آنزیمهای دی هیدروژناز و دی کربوکسیلاز است و در تنفس سلولی اهمیت حیاتی دارد. این عنصر فعال کننده آنزیمها و در اعمال اکسیداسیون و احیاء در گیاه نقش دارد و عامل جداسازی مولکول اکسیژن در فتوسنتز است.

 از نشانه های کمبود آن در گیاه، زردی بین رگبرگها میباشد و نشانه های کمبود ابتدا در برگهای پیر مشاهده میشود و در صورت کمبود شدید، برگها شروع به ریزش میکنند. این عنصر در خاک سریع شسته شده و از دسترس گیاه خارج میشود که برای رفع این کمبود از کربنات و سولفات منیزیم استفاده میشود. 

محلول پاشی سولفات منیزیم دو تا پنج مرتبه برای رفع کمبود در درختان میوه لازم و ضروری است. اولین محلول پاشی در اوایل خرداد و مراحل بعدی با دو هفته فاصله از هم انجام میگیرد، با توجه به نتیجه آزمایش خاک مزرعه شما میزان مصرف 2 تا ۵ کیلوگرم در 1000 لیتر آب میباشد. محلول پاشی منیزیم در مرکبات، انگور و سیب برای جلوگیری از کلروز برگ موثر است.

شادی و سلامتی و خوشبختی شما پایدار 

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که درباره این مقاله نظر می دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com