اهمیت و کاربرد نهال پائولونیا ویا درخت پالونیا در کشورهای مختلف کره زمین
1402/10/8

مقدمه: درخت بسیار مفید پالونیا در سراسر کره زمین کاشته میشود و مورد تشویق و حمایت مردم آگاه حامی محیط زیست کره زمین هست . در چین پائولونیا را درخت ققنوس یا خوشبختی مینامند و در ژاپن بر روی سکه ها و یا میز وزارتخانه ها حک میکنند و در بسیاری از کشورها در میادین اصلی کشورشان قرار میدهند و ... تحقیق و مطالعه بسیاری روی گیاه بسیار مفید پالونیا انجام شده.🌳 براساس نتیجه مطالعه تحقیقاتی آکادمی جنگل چین بروی گونه های گیاهی در شرایط یکسان درختان پالونیا تا ۵ برابر اکسیژن بیشتر تولید میکنند و تا ۷ برابر دی اکسید کربن بیشتری جذب میکنند. Agroforesty in China (1998) ,  chinese academy of forestry staff.p218 泡桐树

درخت بسیار مفید پالونیا در سراسر کره زمین کاشته میشود و مورد تشویق و حمایت مردم آگاه حامی محیط زیست کره زمین هست . در چین پائولونیا را درخت ققنوس یا خوشبختی مینامند و در ژاپن بر روی سکه ها و یا میز وزارتخانه ها حک میکنند و در بسیاری از کشورها در میادین اصلی کشورشان قرار میدهند و ... تحقیق و مطالعه بسیاری روی گیاه بسیار مفید پالونیا انجام شده.🌳

براساس نتیجه مطالعه تحقیقاتی آکادمی جنگل چین بروی گونه های گیاهی در شرایط یکسان درختان پالونیا تا ۵ برابر اکسیژن بیشتر تولید میکنند و تا ۷ برابر دی اکسید کربن بیشتری جذب میکنند.

Agroforesty in China (1998) , chinese academy of forestry staff.p218

泡桐树

گلهای درخت پالونیا هیبرید اصلاح شده طبجو با شکوفه های زیبا و عطر ملایم یاس که جنبه گردشگری و توریستی بسیار عالی دارد، این شکوفه های دارویی گیاه پالونیا برای زنبورداری و تولید عسل دارویی هم بسیار مفیدند🌹

نهال سریع رشد پائولونیا پهن برگ و بسیار سایه انداز است برای فضای سبز شهری و حیاط بزرگ خانه و باغ و باغچه ویلا و مزارع تجات چوب کشاورزی بسیار مفید است که نسبت به درختان دیگه اکسیژن بیشتری تولید میکند زیرا چرخه فتوسنتز سی فور C4 قوی دارد که روزنه های سطح برگ را در دماهای مختلف تنظیم میکند و میتواند اکسیژن را درشرایط گرم با واکنش شیمیایی درونی خود تامین کند با داشتن پرزهای سطح برگ ، تعرق سطحی آب ندارد که میتواند با کم آبی هم رشد کند 🌳

چوب درخت سریع رشد پالونیا هم بسیار محکم و سبک و هم بسیار مقاوم و دیرسوز و صنعتی پرکاربرد است.

درخت بزرگ پالونیا در انگلیس منچستریونایتد paulownia hybrid درخت بزرگ پالونیا پائولونیا در پاریس فرانسه نهال درخت پائولونیا  paulownia hybrid

Www.tebjoo.com 09173056193

زراعت چوب نهال پالونیا هیبرید طبجو رشدی را که یک درخت جنگلی پس از ۸۳۰ سال در جنگل مازندران ایران شهر ساری روستای گرجی کلای کرده است را طی ۸ تا ۱۰ سال در آنجا خواهد داشت و دیگر نیازی به قطع درختان جنگلی برای چوب و الوار چوب تخته چهار تراش آنها نیست.

یا نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو رشدی که درختان بلوط زاگرس ایران در جاده های یاسوج به شیراز طی ۵۰۰ سال داشته اند را طی حدود ۵ سال در زمین های کشاورزی فارس خواهند داشت و دیگر نیازی به قطع درختان بلوط بخاطر چوب تخته بلوط یا ذغال ( زغال بلوط ) آنها نیست.

چوب پالونیا هیبرید بسیار باارزش تر از چوب جنگلی یا نراد روسی است و ذغال پالونیا هیبرید بسیار بهتر از زغال بلوط کاربرد دارد .

ازت یا نیتروژن داخل برگ های درخت پالونیا طبجو بالاست و بهترین گیاه برای تبدیل خاک فقیر به خاک حاصلخیز کشاورزی هست و برای تولید کود برگ فوق العاده است و برای علوفه دام از یونجه غنی تر هست و با توجه به چرخه فتوسنتز استثنایی سی فور در برگ ها حتی در غیاب نور هم فتوسنتز را ادامه میدهد و اکسیژن تولید میکند . 🌳 این درخت خودش مولد هیچ آفتی نیست ولی اگه آفتی مثل شته از درختان دیگه به آن منتقل شود باز هم بدون سمپاشی مقاوم هست و به روش های بیولوژیک فرصت مبارزه با آفات را داریم . ضمن اینکه برگ های پالونیا با پرزهایی که دارد برای آفات ریز به عنوان تله بیولوژیک عمل میکند.


مزرعه زراعت چوب پالونیا هیبرید در کشور چین درخت پائولونیا قیمت چوب درخت پالونیا

وزارت انرژی آمریکا پائولونیا را چاه نفت نامگذاری نموده است.

تنها در سال ۲۰۱۳ در آمریکا ۵۲ میلیارد لیتر اتانول تولید گردیده که بخش اعظم آن از چوب پالونیا بوده است.

در ایالات متحده دانشمندان با توسعه فن آوری های جدید مبتنی بر ترکیب شیمیایی ترمو و روش های بیوتکنولوژی موفق شده اند از یک تن چوب خشک پائولونیا ۵۱۱ لیتر اتانول تولید نمایند .

پلت پالونیا ، شاخ و برگ و ضایعات چوب و الوار پالونیا هست که پودر شده و سپس پرس شده و بصورت غالب های کوچک آماده سوختن هستند .

حجم صادرات پلت از آمریکا به کشورهای اروپای غربی تنها در سال ۲۰۱۳ میلادی بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار بوده است. برابر اعلام وزارت انرژی آمریکا این کشور نگاه عمده ای نیز به بازار کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن و کره جنوبی دارد.

پلت پائولونیا به واسطه دمای اشتعال بالا نسبت به سایر پلت ها در بالاترین سطح قیمت قرار داشته و در سال ۲۰۱۵ قیمت هر یک تن پلت پالونیا سیصد دلار آمریکا پرداخت شده است.


زراعت چوب پالونیا هیبرید در کشور آمریکا درخت پائولونیا در وزارت کشاورزی آمریکا

Www.tebjoo.com 09173056193

از تولید نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده تا برداشت محصول چوب آن و عرضه در بازار همراه کشاورزان و سرمایه گذاران زراعت چوب پالونیا هیبرید طبجو هستیم. 🌳

درخت پالونیا هیبرید با سرعت رشد زیاد و سایه اندازی عالی و شکوفه های بسیار زیبا برای فضای سبز باغ ها پارک ها و فضای گردشگری و توریستی بسیار مناسب است و باعث ارزش افزوده ملک میشود.

در کشاورزی نوین زراعت چوب پالونیا هیبرید با اشتغال پایدار ، محصول درخت پالونیا هیبرید چوب است که هر چه بماند بزرگتر و باارزش تر میشود و خراب نمیشود و کشاورز سرمایه‌گذار آن میتواند سر فرصت مناسب بازاریابی کند و به قیمت مناسب روز بفروش برساند .

جنگل زراعت چوب پالونیا باعث ایجاد پوشش گیاهی ، چوب و علوفه ، عامل حفظ محیط زیست با ایجاد جنگل باران زا و جلوگیری از نابودی جنگل میشود این درختان سریع رشد پائولونیا با آبخیزداری مناسب مانع حرکت شدید سیل آبهای ویرانگر میشود و آب سیل باران را قطره قطره به سفره های آب زیر زمینی هدایت میکند و مانع از فرونشست زمین میشود.


چوب درخت پالونیا هیبرید شیراز نهال زراعت چوب پائولونیا ایران

کشاورزان ما سالهاست که هندوانه و گوجه ، خیار سبز و برنج و سیر پرآب و... غیره بصورت قمار یا شانسی میکارند که بازار بگیرد یا نگیرد ، 

کشور ما سالهاست واردکننده چوب روسی هست در حالی که کشاورزان ما میتوانند خود کل نیاز کشور به چوب را تامین کنند بدون ریسک و قمار ، زیرا محصول چوب خراب نمیشود و هر چه بماند بزرگتر و باارزش تر میشود و صادراتش هم امن تر و سودمند تر هست و با آب کمتر سود بسیار عالی بدون قمار خواهند داشت .

واردکنندگان و پخش کنندگان چوب روسی داخل کشور هم میتوانند به پخش کنندگان و صادرکنندگان چوب پالونیا ایرانی با سوددهی بیشتر و ریسک کمتر تبدیل شوند.

ما در شرکت طبجویان طبیعت بنیان سالها گونه های پالونیا را از کشور های مختلف بررسی کردیم و در شهر هاو دماهای مختلف کشور تست و بررسی کردیم و تفاوت در جنس قلمه ، نوع واریته و روش تولید و عقیم بودن بذرش و مقاومت نهال به سرما و گرما و مقاومت در برابر تنش های دمایی، ارتفاع از سطح دریا ، میزان مصرف آب ، سرعت رشد و حجم چوب دهی و میزان سوددهی را بررسی کردیم تا بتونیم بهترین نهال را تولید کنیم که در سراسر کشور جواب دهد و با قرارداد مشاوره و نظارت و خرید تضمینی محصول ارائه دهیم.

برخی نمونه کارهای ما داخل سایت شرکت طب جویان طبیعت قرارداده ایم و آماده همکاری و قرارداد با کشاورزان ، سرمایه گذاران و دولتمردان عاقل و بالغ و عادل هستیم .

به امید سبز شدن میهن عزیزمان ایران زمین 🌍🏡🌳

سریع رشد ترین نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو با قرارداد مشاوره ، نظارت و خرید تضمینی محصول با سود عالی 

09173056193 www.tebjoo.com

مشاوره رایگان ساعت اداری هماهنگ بفرمائید

قیمت انواع نهال پالونیا درخت پائولونیا چوب پالونیا هیبرید زراعت چوب پالونیا هیبرید نهال درخت پائولونیا جنگل چوب صنعتی پالونیا در ایران  پالونیا اهمیت و کاربرد پالونیا در کشور ژاپن درخت پائولونیا Japan's paulownia نهال پالونیا هیبرید شیراز درخت پائولونیا ۵ ساله ایران گل شکوفه پالونیا زراعت چوب پالونیا هیبرید شیراز ایران قیمت انواع نهال پالونیا پائولونیا درخت پالونیا فضای سبز شهری گلهای زیبای درخت پالونیا چین چوب پالونیا کشور China paulownia زراعت چوب پالونیا گل های درخت پائولونیا کشت تلفیقی زراعت چوب درخت پالونیا در کشور رومانی نهال پائولونیا زراعت چوب پالونیا هیبرید در شیراز پائولونیا هیبرید اصلاح شده طبجو زراعت چوب پالونیا هیبرید در آلمان نهال درخت پائولونیا کشور  آلمان پالونیا هیبرید در کشور فرانسه فضای سبز شهری و اگروتوریسم پائولونیا زراعت چوب پالونیا هیبرید در کشور هند پائولونیا هند paulownia نهال اصلاح شده درخت پالونیا درخت پالونیا هیبرید در ایتالیا پائولونیا paulownia hybrid Paulownia hybrid کشت تلفیقی پالونیا و گندم در کشور چین درخت پائولونیا زراعت چوب پالونیا هیبرید چین فضای سبز شهری  و اگروتوریسم پائولونیا شکوفه های زیبای درخت پالونیا هیبرید اصلاح شده طبجو در فضای سبز شهری شیراز و اگروتوریسم پائولونیا
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که درباره این مقاله نظر می دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com